מדינה באפריקה תשחץ

מדינה באפריקה תשחץ

מחפשים פתרון למדינה באפריקה תשחץ? בפורטל פתרונות התשבצים הגדול והמקיף בישראל תוכלו למצוא ולשתף פתרונות לכל הגדרות התשחצים, התשבצים וחידות ההיגיון כולל הפתרון ל-מדינה באפריקה תשחץ. כל הפתרונות באתר מוזנים על ידי קהילת חובבי התשבצים שלנו ונשמח אם תשאירו גם אתם פתרון אפשרי בתגובה מטה למען הגולשים הבאים.

קיימים פתרונות רבים להגדרה מדינה באפריקה בתשחץ.

מדינה באפריקה מיקום מספר אותיות
מלי מערב אפריקה 3
לוב צפון אפריקה 3
קניה מזרח אפריקה 4
סודן צפון אפריקה 4
גאנה מערב אפריקה 4
סנגל מערב אפריקה 4
צ'אד אפריקה התיכונה 4
בנין מערב אפריקה 4
ללכת מערב אפריקה 4
קונגו אפריקה התיכונה 5
קמרון אפריקה התיכונה 5
ניז'ר מערב אפריקה 5
זמביה מזרח אפריקה 5
גינאה מערב אפריקה 5
קונגו אפריקה התיכונה 5
גמביה מערב אפריקה 5
גאבון אפריקה התיכונה 5
לסוטו דרום אפריקה 5
ניגריה מערב אפריקה 6
טנזניה מזרח אפריקה 6
אוגנדה מזרח אפריקה 6
אנגולה אפריקה התיכונה 6
מדגסקר מזרח אפריקה 6
מלאווי מזרח אפריקה 6
סומליה מזרח אפריקה 6
רואנדה מזרח אפריקה 6
ליבריה מערב אפריקה 6
נמיביה דרום אפריקה 6
קומורו מזרח אפריקה 6
מוזמביק מזרח אפריקה 7
בורונדי מזרח אפריקה 7
תוניסיה צפון אפריקה 7
בוצואנה דרום אפריקה 7
ג'יבוטי מזרח אפריקה 7
אלג'יריה צפון אפריקה 8
מָרוֹקוֹ צפון אפריקה 8
זימבבואה מזרח אפריקה 8
אריתריאה מזרח אפריקה 8
אסווטיני דרום אפריקה 8
מִצְרַיִם צפון אפריקה 9
חוף השנהב מערב אפריקה 9
דרום סודן מזרח אפריקה 9
מאוריטניה מערב אפריקה 9
מאוריציוס מזרח אפריקה 9
קאבו ורדה מערב אפריקה 9
איי סיישל מזרח אפריקה 9
סיירה לאון מערב אפריקה 10
דרום אפריקה דרום אפריקה 11
גינאה-ביסאו מערב אפריקה 11
בורקינה פאסו מערב אפריקה 12
אֶתִיוֹפִּיָה מזרח אפריקה 13
גיניאה המשוונית אפריקה התיכונה 15
סאו טומה ופרינסיפה אפריקה התיכונה 18
הרפובליקה המרכז – אפריקאית אפריקה התיכונה 26

 

אז מה עוד ידוע על מדינות באפריקה?

אפריקה היא היבשת השנייה בגודלה בעולם, עם 54 מדינות ואוכלוסייה מוערכת של 1.3 מיליארד בני אדם. הוא בית למגוון רחב של תרבויות, שפות ודתות. יש לה נוף מגוון שנע בין מדבריות ליערות גשם והרים. אפריקה עשירה גם במשאבי טבע כמו נפט, יהלומים, זהב ואורניום. היבשת ראתה צמיחה כלכלית אדירה בשנים האחרונות בשל משאביה השופעים ואוכלוסייתה הגדלה. כתוצאה מכך, היא הפכה ליעד אטרקטיבי להשקעות זרות והזדמנויות סחר. עתידה של אפריקה נראה מזהיר כשהיא ממשיכה לפתח את התשתית שלה, להגביר את הגישה לחינוך, לשפר את שירותי הבריאות וליצור מקומות עבודה לאזרחיה.

כלכלת אפריקה היא חלק חשוב מהכלכלה העולמית, כאשר מדינות רבות באזור חוות צמיחה ופיתוח מהירים. בשנים האחרונות, מדינות אפריקאיות רואות צמיחה כלכלית חזקה עקב השקעות מוגברות של חברות זרות, שיפור התשתיות וגישה מוגברת לטכנולוגיה. זה עזר ליצור יותר הזדמנויות עבודה לאנשים החיים במדינות אלה והוביל לרמה גבוהה יותר של יציבות כלכלית. למרות התקדמות זו, עדיין עומדים בפני הכלכלה האפריקאית אתגרים רבים כמו עוני, אי שוויון והיעדר גישה למשאבים. עם המשך השקעה בחינוך ובתשתיות, אפשר לכלכלת אפריקה להמשיך את מסלולה כלפי מעלה.

אפריקה היא אחת היבשות הפגיעות ביותר לשינויי אקלים, כאשר האנשים והמערכות האקולוגיות שלה מתמודדות עם מגוון רחב של השפעות. היבשת כבר חשה בהשפעות ההתחממות הגלובלית בשל יכולת ההסתגלות הנמוכה שלה בהשוואה לאזורים אחרים. עליית טמפרטורות, שינוי דפוסי משקעים, אירועי מזג אוויר קיצוניים תכופים ואינטנסיביים יותר, ועליית מפלס הים, כולם מהווים סיכונים רציניים עבור אוכלוסיית אפריקה וכלכלתה. לשינויים אלו באקלים צפויה להיות השפעה עמוקה על ביטחון המזון, זמינות המים, מערכות הבריאות, התשתיות ומגזרים אחרים ברחבי היבשת.

אפרקיה ומדינותיה נחשבות על ידי מדענים רבים למקור האנושות, אפריקה היא יבשת של 54 מדינות עצמאיות ושילוב עשיר של עמים ילידים, תרבויות , כלכלות והיסטוריה .

היופי הנופי והמגוון מדהימים למדי, הוא ביתם של מדבריות עצומות, יערות גשם טרופיים, הרים מחוספסים ואדמות דשא פוריות. הוא שופע בחי ובצומח שאין מתחרים בו בכל יבשת אחרת.

מספר הולך וגדל של תיירים מרחבי העולם נמשכים ליבשת המדהימה הזו מדי שנה כדי לחוות את נפלאותיה.

אולם למרות עושרה ויופייה הטבעיים, אפריקה כוללת את חמש עשרה המדינות הפחות מפותחות בעולם, 70% מאוכלוסייתה שורדת בפחות מ-2 דולר ליום, מחלות ורעב ממשיכים להרוג מיליוני תושביה מדי שנה, ואפילו הבסיסים ביותר. חינוך נשלל מאחוז גדול מילדיו.

עובדות מהירות על אפריקה
גודל יבשת : השני בגודלו בעולם

שטח : 11,700,000 מייל רבוע

אוכלוסייה מוערכת : 877 מיליון איש

העיר הגדולה ביותר : קהיר, מצרים, 9.2 מיליון איש

המדינה הגדולה ביותר : אלג'יריה – 919,595 מייל רבוע (הייתה סודן, 968,000 מייל רבוע)

הנהר הארוך ביותר : הנילוס, 4,160 מיילים

האגם הגדול ביותר : ויקטוריה, 26,828 מיילים רבועים

ההר הגבוה ביותר : קילימנג'רו, טנזניה, 19,340 רגל

 

כמה עובדות מעניינות על מדינות אפריקאיות:

אפריקה נחשבת ליבשת השנייה בגודלה בעולם עם שטח כולל של כ-11 מיליון מיילים רבועים המהווים 5.7% משטח כדור הארץ וכן 20% משטח האדמה הכולל על הפלנטה שלנו.

יש לו גיאוגרפיה עשירה כמו גם היסטוריה מעניינת ובכך הופך אותה ליבשת עם מגוון ביולוגי כזה שמעורר יראת כבוד. באפריקה יש הרבה יותר מעוני ואפרטהייד, שבשבילם היא ידועה בכל העולם.

ישנן 54 מדינות וכן לא מעט טריטוריות שנויות במחלוקת. סודן הייתה המדינה הגדולה ביותר באפריקה עד שפוצלה לסודן ודרום סודן. אלג'יריה היא כיום המדינה האפריקאית הגדולה ביותר לפי אזור גיאוגרפי. קהיר היא עיר הבירה של מצרים והיא גם העיר הגדולה ביותר.

מבחינת הגודל יחד עם האוכלוסייה אפריקה היא היבשת השנייה בגודלה. אפריקה מלאה בכמה מהפלאים הגדולים ביותר של הטבע, ישנן כמה עובדות על אפריקה המובאות להלן שיעזרו לך להבין יותר על היבשת היפה הזו.

 

עובדות מדהימות על אפריקה:

• אחת העובדות המעניינות ביותר על אפריקה היא שאורכה ורוחבה של היבשת הזו בערך זהים. גודלו כ -4,660 מצפון לדרום וממזרח למערב.

• אפריקה היא לא רק היבשת השנייה בגודלה אלא גם השנייה המאוכלסת ביותר ומאכלסת כ-12% מאוכלוסיית העולם.

• ניגריה היא המדינה המאוכלסת ביותר באפריקה ואוכלוסייתה מוערכת בין 120-140 מיליון. האוכלוסייה בסיישל מונה כ-80,000 נפש והיא המדינה הפחות מאוכלסת.

• ביבשת אפריקה יש כ-3,000 קבוצות אתניות מובחנות בעוד שבניגריה לבדה יש ​​כ-370 מהשבטים הללו שהוכרו רשמית. תוכל למצוא מידע נוסף על התרבות האפריקאית כאן .

• באפריקה מדוברות כ-2,000 שפות שונות ולכל אחת מהן ניבים שונים בעוד ערבית היא השפה המדוברת ביותר ביבשת אפריקה.

• קו המשווה עובר בסביבות 2,500 מיילים ממערב למזרח של יבשת אפריקה ובכך מחלק את היבשת הזו לשני חצאים נפרדים – צפון ודרום. הוא עובר דרך רבות ממדינות אפריקה כמו קונגו, סומליה, אוגנדה וכן קניה.

• אם נלך לפי הרישומים של שרידי המאובנים נראה שאפריקה היא היבשת הראשונה שבה נמצאו בני אדם. שרידי המאובנים הצביעו על כך שבני אדם ישבו ביבשת אפריקה לפני כ-7 מיליון שנים.

• אפריקה מתהדרת גם בכך שיש לה את הנהר הארוך ביותר בעולם שהוא הנילוס שעובר כ-4,150 מיילים לפני שהוא פוגש את האוקיינוס. הוא זורם דרך מספר מדינות אפריקאיות כמו אתיופיה, סודן, אוגנדה וכן מצרים ובכך הופך את הארץ לפורייה ביותר.

• המפל הגדול ביותר באפריקה הוא מפלי ויקטוריה והוא ממוקם על גבול זימבבואה וזמביה . יש לו גובה של 355 רגל ורוחב מפל המים מגיע לכמעט מייל.

• המדבר הגדול בעולם מדבר סהרה נמצא גם הוא באפריקה והוא משתרע על פני תריסר מדינות לפחות – כ-3.5 מיליון קילומטרים רבועים.

• הר קילימנג'רו הוא ההר הגדול ביותר באפריקה ומתנשא לגובה של 19,340 רגל. אגם ויקטוריה הוא האגם הגדול ביותר באפריקה ששטחו 26,560 מייל רבועים.

• מדגסקר הוא האי הגדול ביותר ביבשת אפריקה והוא שוכן ממש ליד החוף המזרחי של אפריקה. יש לו אורך של כ-1,000 מייל עם רוחב של כ-350 מייל. האי הזה הוא גם האי הרביעי בגודלו בעולם.

• אפריקה מתהדרת גם בבעלי החיים והצומח הטובים בעולם. יש בה את חיות הבר הפורחות ביותר בעולם כולו. הוא גם מאכלס כמה מהחיות המהירות ביותר ביבשה כמו ברדלס, גנו, צבי ואריה. גלה מידע נוסף על החיות האפריקאיות כאן .

• הכרייה של אפריקה ידועה והיבשת מייצרת לפחות 50% מהיהלומים והזהב בעולם כולו. שאר המדינות ברחבי העולם תורמות ל-50% הנותרים מהייצור של האבנים והמתכת היקרות הללו.

• דרום אפריקה היא גם ביתו של 'הקניון הירוק הגדול בעולם' והוא ידוע בתור קניון נהר בלייד וזהו גם הקניון השלישי בגודלו בעולם.

 

הרשמה
Notify of
guest
3 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יוסי
עד כמה את/ה בטוח/ה בפתרונך? :
     

רואנדה

אלינור
עד כמה את/ה בטוח/ה בפתרונך? :
     

בוצואנה

אבי

גיבון

הפתרונות המחופשים ביותר באתר
אופרת רוק בריטית תשבץ
אופרת רוק בריטית תשבץ
טומי (להקת הוא)...
3 תגובות
מדינה באפריקה תשחץ
מדינה באפריקה תשחץ
בוצואנה
3 תגובות
אדריכלית ישראלית תשבץ
אדריכלית ישראלית תשבץ
אדריכלית ישראלית = עדה כר...
3 תגובות
מהפירות היבשים תשחץ
מהפירות היבשים תשחץ
צימוק
3 תגובות
פתרונות אחרונים
הסתיר את האמת תשחץ מורדו
הסתיר את האמת תשחץ מורדו
כיחד
יעקב ליבוביץ
נגישות
3
0
הוסף תגובה ותרום מהידע שלך ומנסיונך למידע בעמוד זהx